izmir escort escort izmir porno porno izle
Dünyaca Ünlü Markaların Logolarının İlginç Hikayeleri - IRCForumları - IRC ve mIRC Yardım ve Destek Platformu
User Tag List

Dünyaca Ünlü Markaların Logolarının İlginç Hikayeleri #1
Üyelik Tarihi: 10 Nisan 2011
Mesajlar: 43.154
Aldığı Beğeni: 7
Beğendikleri: 0
31 Ağustos 2015 , 22:09
Alıntı ile Cevapla

Dünyaca Ünlü Markaların Logolarının İlginç Hikayeleri

Çocukken, yoksul bir aileden gelen Steve Jobs’un, okulda öğlen yemeği bir elmadır. Arkadaşlarının yemek çantalarında çeşit çeşit kurabiyeler, turtalar, çörekler varken onun çantasında her zaman elma vardır.

Bu, onu bir taraftan üzmekte, bir taraftan da arkadaşları karşısında mahcup etmektedir. Steve okuldan mezun olur, aradan yıllar geçer.

Bu arada, California’nın Cupertino kasabasında kurulan ve dünyanın en bilinen firmaları arasına giren bilgisayar markasının hem adı hem de amblemi elmadır.

Yoksullukla geçen çocukluk yılları Steve Jobs’a ‘Apple’ı ilham etmiştir. 1 Nisan 1976’da kurulan dünyaca ünlü markanın böyle bir hikâyesi bulunuyor.

Peki, hepimizin yakından bildiği, tanıdığı diğer markaların isimleri ve logoları nasıl oluştu. Apple gibi çok çarpıcı olmasa da elbette hepsinin bir hikâyesi var.

Bir taraftan da geçtiğimiz dönemlerde bugünkü gibi ajanslar ve marka-pazarlama uzmanları yoktu ve her şey daha doğal bir seyirde gerçekleşiyordu.

Örneğin, Shell firması ilk kurulduğunda sadece doğaseverlere deniz kabuğu satan mütevazı bir dükkân olarak ortaya çıkmış, daha sonra ise petrol işine girmiş.

Bugünkü deniz kabuğu şeklindeki logosu da oradan geliyor.

İlk elektrikli süpürgenin icadını yapan Murray Spangler, Ohio’da bir mağazanın temizliğini yaparken bu buluşu gerçekleştirir. Halıları süpürürken çıkan tozdan astımı azan Spangler’in geliştirdiği makinenin markası ise Hoover’dır.

Üretim maliyetlerini düşürmek için büyük krizde minyatür mobilyalar yapan marangoz, buradan hareketle oyuncak üretimine geçer ve dünyanın en tanınan oyuncağı ‘Lego’ ortaya çıkar.

Polonya Savaşı’nda askerler için üretilen ve elde erimeyen dışı şeker kaplı çikolata drajeleri daha sonra İkinci Dünya Savaşı’nda da kullanılır. Bu da ‘Elinizde değil ağzınızda erir.’ sloganıyla ortaya çıkan M&M’dir.

Birbirinden ilginç ve hoş marka hikâyelerini dinlemeye ne dersiniz?..

Bir varmış bir yokmuş, logonun hikâyesi çokmuş

Yıl 1940’lı yılların başı. İkinci Dünya Savaşı’nın hemen öncesinde Almanya’da bir kasabada iki kardeş ayakkabı yapıp satmak üzere bir atölye açar.

Adolph ve Rudolph Dassler işe birlikte başlar ve bir süre üretim ve satışlarına devam eder. Adolph, savaş sonrasında kardeşine artık birlikte çalışmak istemediğini, kendine ayrı atölye açacağını söyler.

Rudolph şaşkındır, çünkü ufacık bir kasabada iki kardeş, iki ayrı ayakkabı atölyesiyle birbirine rakip olacaktır.

Kardeşi Adolph’a bunun mantıklı olmayacağını, kasabada zaten insanların sınırlı sayıda ayakkabı satın aldıklarını, hem kendisinin hem de onun da iflas edeceğini söyler. Adolph ise bu uyarıyı dikkate almaz ve kendine yeni bir ayakkabı atölyesi açar.

Bunun üzerine aralarında son derece ciddi bir rekabet başlar.

İkisi de iyi ürünler imal etmekte ve pazarlamaktadır.

Bir süre sonra rekabetleri doğdukları kasaba sınırlarını, hatta ülke sınırlarını aşar. Bu iki firmanın merkezi de ilk kuruldukları kasaba olan Herzogenerauch’tadır.

Birbirine rakip olan iki kardeşten Adolph Dassler’in ayakkabı şirketinin adı ‘Adidas’, Rudolph Dassler’inki ise ‘Puma’dır.

Bundan yaklaşık 70 yıl önce iki kardeşin önce birlikte, sonra birbirinden ayrılarak kurdukları firmalar, dünya çapında firmalar oldular.

Tüm başarı öyküleri kulağımıza mutlu peri masalları gibi gelse de hem hiçbir şey kolay değil, hem de mutlaka bilinmeyen bir arkaplanı var. Başarı öyküleri zorlukları aşmakla ilgili oldukları kadar, nelerden ilham alındığı ile de ilgili.

Hem markalar hem de markalara ait logolar bazen birbirine paralel, bazen de birbirinden farklı gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış durumdalar.

Küçük ev aletlerinin icad edilmesine hamarat olmayan kadınlar neden olmuş sözgelimi. Jean Mantelet isimli mucit patatesi çok severmiş. Ancak karısının pişirdiği patates püreleri sorunluymuş; tümü aynı kıvamda değilmiş ve içinde topaklar bulunmaktaymış.

Bu duruma daha fazla dayanamayan ve kolları sıvayan Mantelet, sebze püresi makinesini üretmiş. Daha sonra da 1957’de elektrikli ev aletleri şirketi Moulinex’i kurmuş. Bir başka markanın çıkışı da yine bir eşin beceriksizliğinden kaynaklanıyor.

Marc Gregoire’ın karısı yaptığı omletleri tavaya yapıştırıyor. İş başa düşüyor ve Gregoire, 1956’da tutmayan tava Tefal’i üretmeyi başarır. Böylece dünyaca ünlü mutfak aletleri ve tava-tenceleri üreten marka doğar. Bazen de kötü deneyimler iyi bir çıkış için fırsattır.

Olay kötüdür ama o hırsla ve azimle arkasından iyi bir şey gelir. Çikolata imalatı yapan ve yaptığı üç girişimi de başarısızlıkla sonuçlanan Forrest Mars, karısı ve çocuğu tarafından terk edildikten sonra 1914’te şansı yakalar. Yeni bir şirket kuran Forrest Mars, krem karamelli ve fıstıklı Mars çikolatasını üretir.

Dünyanın en çok tanınan ilacı Aspirin’in üretiminin ise yine kötü bir olayla ilgisi bulunuyor. Bayer grubunda çalışan genç bir kimyager, hasta olan babasını iyileştirmeye çalışmaktadır. Çeşitli formüller üzerinde dururken, yaptığı denemeler sonucunda Aspirin’i bulur.

İyi de olsa kötü de olsa bir öyküsü olan başarı hikâyeleri, bir yerde duyduğumuzda, dinlediğimizde veya okuduğumuzda hepimizi etkiliyor. Belki de daha sonrasında yapacaklarımız için ilham veriyor.

Öyle değil midir, her sıkıntının bir ferahlaması, her yokuşun bir inişi vardır. Çeşit çeşit hikâyeleri, başarı öykülerini, ilginç ve komik başlangıçları sizin için derledik.

__________________
HAYAT BU,BİR BAKARSIN HERŞEY BİR ANDA SON BULUR.
HAYAT BU,SON DEDİĞİN AN HERŞEY YENİDEN CAN BULUR...


« Önceki Konu Sonraki Konu »

Şu an bu konuyu okuyan kişi sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)