izmir escort escort izmir porno porno izle
POV-Ray Programlama Dili - IRCForumları - IRC ve mIRC Yardım ve Destek Platformu
User Tag List

Standart POV-Ray Programlama Dili #1
Üyelik Tarihi: 11 Haziran 2011
Mesajlar: 3.063
Aldığı Beğeni: 1
Beğendikleri: 0
06 Kasım 2011 , 02:04
Alıntı ile Cevapla
POV-Ray Nedir? [değiştir]POV-Ray (The Persistence of Vision Ray-Tracer) ışın izleme (ray tracing) yöntemi kullanarak üç boyutlu foto gerçekçi görüntüler oluşturmanızı sağlayan bir yazılım ve programlama dilidir. Program sahnedeki nesneler ışıklar ve kamera ile ilgili bilgilerin bulunduğu bir metin dosyasını okur ve bu bilgilere göre bir görüntü üretir. Işın izleme yöntemi sayısal görüntü oluşturmak için hızlı bir yöntem değildir ancak çok kaliteli sonuçlar gerçekçi yansımalar gölgeler perspektif ve diğer etkiler yüzünden tercih edilir.


POV-Ray dünyadaki en popüler ışın izleme yazılımıdır (raytracer). Ücretsiz olarak dağıtılıyor olması bunda etkili olmuştur ancak bu yazılımın teknik yetkinliği esas sebeptir. Başka pek çok bedelsiz ışın izleyici de mevcut iken POV-Ray'in bu kadar popüler olmasının sebebi nedir? Pek çok sebep sayılabilir ancak kısaca söylemek gerekirse: Bu yazılım hem başlangıç seviyesindeki meraklıları ürkütmeyecek kadar dengeli tasarlanmıştır hem de grafik profesyonellerinin had safhada faydalanabilecekleri detaya güce ve çokyönlülüğe sahiptir. Elbette en nihayetinde önemli olan sonuçtur ve POV-Ray ile üretilen görüntülerin kalitesi epey yüksek olabilmektedir. Usta tasarımcıların ürettikleri bazı görüntülerin fotoğraf mı yoksa bilgisayarda üretilmiş sayısal bir imaj olup olmadığını ayırt edebilmek kişiyi zorlayabilir. Programın bu kadar yaygınlaşmasının bir başka sebebi ise akla gelen hemen her işletim sistemi üzerinde çalışabilmesidir: GNU/Linux Mac OS her türlü UNIX MS Windows NT Windows 2000 Windows XP vs.


POV-Ray Ne Değildir? [değiştir]POV-Ray bir modelleyici değildir. Yani sahnelerinizi görsel bir arabirim ve fare ile sürükle-bırak yöntemi ile tasarlamanızı sağlamaz. Bu iş için hazırlanmış pek çok paralı ya da bedava modelleyici yazılım mevcuttur ve bunlarla oluşturulan sahneler POV-Ray metin dosyası olarak kaydedilebilir. POV-Ray sahneleri oluşturmak için tek yapmanız gereken bir metin editörüdür (tercihan vim).

Bu yöntemi ilk kez duyan kullanıcılar "ne kadar da ilkel!" diye düşünebilirler ancak POV-Ray'e gücünü ve esnekliğini veren şeyin tam da bu olduğunu fark ettiklerinde epey şaşıracaklardır (deneyimli GNU/Linux kullanıcılarının yüzündeki gülümsemenin farkındayım ;-). İşaretle-ve-tıkla yöntemi ile görüntü oluşturmanıza izin veren pek çok yazılım vardır ancak iş oluşacak nihai görüntü ile ilgili hassas ayarlara geldi mi metin tabanlı bir "sahne tanımlama dili" (scene description language - sdl) yönteminin üzerine yoktur.


POV-Ray Sisteminin Bazı Özellikleri [değiştir]POV-Ray'in Özellikleri (Kısaca)

Kolay bir sahne tanımlama dili.
Yüzlerce örnek sahne dosyası.
Öntanımlı pek çok şeklin rengin ve kaplamanın (texture) bulunduğu hazır "include" dosyaları.
Çok yüksek kaliteli görüntü (48-bitlik renge kadar çıkabilir).
Düzgün yükseklik alanları ile manzara oluşturabilme.
Perspektif ortografik balıkgözü ve daha pek çok kamera çeşidi.
Spot ışıkları silindirik ışıklar alan ışıkları.
Daha gerçekçi yüzeyler için Phong ve "specular" ışıklandırma.
Sis gökkuşağı değişik gökyüzü koşulları gibi atmosferik etkiler.
Bulut toz ateş buhar gibi etkiler oluşturabilmek için parçacık sistemleri.
Targa BMP PNG PPM gibi pek çok formatta çıktı üretme yeteneği.
Küre kutu kuadrikler silindir koni üçgen düzlem gibi temel şekiller.
Torus (simit) bezier eğrileri yükseklik alanları (dağlar) kuartikler yazı süperkuadrikler dönel yüzeyler prizmalar poligonlar fraktallerizoyüzeyler ve parametrik yüzeyler gibi ileri seviyeli şekiller.
Bütün bu şekiller Yapısal Katı Geometri (Constructive Solid Geometry - CSG) kuralları kullanılarak birleştirilebilir ve çok daha karmaşık ve detaylı şekiller oluşturulabilir. POV-Ray birleşim kesişim ve fark işlemlerini destekler.
Nesneler pek çok hazır malzeme ile (krom gümüş altın ahşap vs.) kaplanabilir. Nesnelerin şeffaflıkları ayarlanabilir. Nesnelerin üzerine başka görüntüler değişik şekillerde yayılabilir (söz gelimi fotoğrafınızı bir küre üzerine basabilirsiniz).
Görüntü oluşturulurken oluştuğu kadarını ekranda izleyebilirsiniz.
Görüntü oluşturma işlemi (rendering) yarıyolda kesilebilir ve daha sonra kaldığı yerden devam ettirilebilir.
__________________
İyiyim" desem yalan olur; "Kötüyüm" desem inancıma dokunur..
En güzeli, şükre vurayım dilimi;
Belki o zaman kalbim kurtulur..



« Önceki Konu Sonraki Konu »

Şu an bu konuyu okuyan kişi sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
Son Mesaj
aRMiNa
Türk Tarihi
1
23 Şubat 2013 17:08
Ajan
Şarkı Sözü Çevirileri
0
15 Ekim 2011 14:28
Külkedisi
Geri Dönüşüm Kutusu
0
15 Ekim 2011 14:25
Ajan
Şarkı Sözü Çevirileri
0
15 Ekim 2011 14:23
milis
Türkçe Şarkı Sözleri
0
15 Nisan 2011 04:45