izmir escort escort izmir porno porno izle
Renklerin Anlamları ve Etkileri - IRCForumları - IRC ve mIRC Yardım ve Destek Platformu
User Tag List

Standart Renklerin Anlamları ve Etkileri #1
Üyelik Tarihi: 07 Nisan 2019
Nereden: Kocaeli.
IRC Sunucusu: --
Web Adresi: ircforumlari.com.tr
Mesajlar: 2.655
Aldığı Beğeni: 1041
Beğendikleri: 1026
31 Temmuz 2019 , 09:13
Alıntı ile Cevapla
Bir çok tasarımcı için renkler, anlatılmak isteneni destekleyen bir araçtır. Bu araçlar duyguları içinde barındırır. Duygular insanlarda satın almayı, kabul etmeyi, aynı düşünmeyi tetikler. Anlatılmak istenen her öykü renklerin içinde insanlara yansıtılır. Renklerin duygusal dünyalarına birlikte bakalım.



Kırmızı
Enerji, heyecan ve bir an önce satın alma isteği uyandırır. Kan ve tutkunun rengi olarak görülen kırmızı, butonlarda "Şimdi Satın Al" yazısıyla hızlı aksiyon almanızı sağlayabilir. Kırmızı renginin, sıcaklık, aşk, şehvet, kuvvet, tehlike gibi anlamları da psikolojik olarak görülmüştür.
Coca Cola, GNC, RedBull gibi firmaların bu rengi kullandığını görebiliriz.

Turuncu
Bir çok tasarımcının coşku ve "daha önce hiç olmadığı kadar iyi" etkilerini bırakması turuncu renginin bir sihiri. Bir an önce satın alımı gerçekleştirmek adına "Sahip Ol" gibi bir butonla bir adım öne çıkabilir. Sıcak duygular, mutluluk, başarı, uyarılma, yaratıcılık gibi etkiler de turuncu rengi için görülen etkilerden.
Harley Davidson, Blogger, Fanta bu renklerle bizlerde iz bırakabiliyor.

Sarı
Sarının samimiyetini hiç bir renk veremiyor. Bir an için hayal edin dünyayı kaykayla gezen genç bir ruh gibidir sarı. Eğlence, güneş ışığı, akıllılık, neşe etkileri sarının güçlü yönleri. Sarı bir buton yapacak olsanız muhtemelen üzerine "Burada alışveriş yap" gibi bir şey yazarsınız. En önemli etkisi samimiyet zaten.
Ferrari, MC Donalds markaları da bu renge güvenenler arasında.

Yeşil
Yeşil bizlere parayı hatırlatır, zengin olmayı hayal ettirir. Aynı zamanda güvenliliği, doğayı, temizliği, sağlığı da içinde barındıran yeşil rengi tasarımlarda "Zengin ol" etkisi yaratırken bir çok firmanın "Doğa Dostu" görüntüsü vermek için kullandığını görebiliriz. BP, Starbucks ve genel olarak kullandığımız geri dönüşüm logoları yeşili kullanmışlardır.

Mavi
Profesyonelliği, güveni hissettiren bir renk mavi. Gökyüzünün, denizin, stabilitenin, sakinliğin, maskülen etkinin maviyle anlatıldığı bir çok tasarım görmüşsünüzdür.
Butonlarınızda "Güvenli Alışveriş" yazısı maviyle birleşince etkisi yoğunlaşmaktadır. Her ne kadar güvenimizi kırsa da Facebook mavi rengini kullananlardan. Intel ise hala güvenimizi sağlamış durumda

Mor
Sofistikenin, lüksün rengi mor satışlarda da bu etkiyi yaratıyor. Asil, güçlü, hırslı, zengin, gizemli bir algı mor ile yaratılabilir. Milka, Hallmark, FedEx, Yahoo moru tercih edenlerden. Siz de lüks tüketim ürünleri satıyorsanız mor rengini tercih edebilirsiniz.

Pembe
İsmi bile içimizde "ne kadar şeker bi renk" etkisi yaratırken tatlılık, şekerlik katan bir renk pembe. Ayrımcılık yapmak istemeyiz ama kadınların üzerindeki etkisinin daha fazla olduğunu söylüyorlar. Diyenlerin yalancısıyız biz de. Gençliğin, romantizmin, feminen etkinin, sağlıklı olmanın renge yansımış halidir. Victoria's Secret, Barbie markalarında bu rengi görmek şaşırtıcı değil.

Siyah
Nettir. Renklerin kralıdır. Şimdi siyah bir renk değildir diyenleri duyuyor gibiyiz ama tasarımcılar için özel bir yeri vardır siyahın. Güçlü, lüks, sofistike, güçlü, bilgiç duygular siyahın yarattığı etkiler arasında. Kısacası butonlarda sadece "Satın Al" yazsanız yeterli. Nike, Sony, WWF markaları siyahı kullananlardan.


Alıntı
__________________
Dert etme,dua et..


« Önceki Konu Sonraki Konu »

Şu an bu konuyu okuyan kişi sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
Son Mesaj
Cigdem
Ruh Sağlıgı ve Psikoloji
0
27 Temmuz 2019 16:12
Cigdem
Kadın Sağlığı
0
08 Temmuz 2019 02:32
BuYuCu
Bunları Biliyor musunuz? Arşiv
1
24 Haziran 2019 10:16
BuYuCu
Bunları Biliyor musunuz? Arşiv
4
20 Haziran 2019 11:52