Football Manager 2017 - Antrenman Rehberi

Fernando

Altın üye
Katılım
Kasım 9, 2013
Mesajlar
10,374
Puanları
93
Konum
El Castillo del Diablo
Tepkime puanı
513
Bir çok #FM17 oyuncusunun içinden çıkamadığı antrenman konusunu detaylarıyla ele almak istedim. Bu konuda antrenman ekranında gördüğünüz tüm seçeneklerin ne olduğunu açıklamaya çalışacağım. Neler yapmanız gerektiği ile ilgili kişisel yorumlarımı da yine bu konu üzerinden takip edebilirsiniz.

Öncelikle Antrenman sayfamıza göz atalım. Tek tek numaralandırdığım bölümleri yavaş yavaş incelemeye başlayalım.



1) GENEL ANTRENMAN (ANA ODAK)



Açılır menü şeklinde ulaşılabilen bu menüdeki seçenekler, takım antrenmanın neye ağırlık vereceğinin seçilebilmesine olanak sağlar.

✓ Dengeli: Adından da anlaşılacağı üzere bu seçenek seçildiğinde takım her yöntemden azar azar uygular. "Hepsinden azar azar yap, ortaya yap" gibi.

✓ Kondisyon: Takım antrenmanında genelde sezon başında veya devre arası dönemde oyuncularınıza yaptırmanız önemlidir. Güç, aerobik, ağırlık gibi çalışmalar oyuncularınızın fiziksel anlamda kondisyon yeterliliği sağlaması ve maça hazır hale gelmesine olanak tanır. Kondisyon antrenmanını aşırı yükleme yaparsanız oyuncularınız sakatlanabilir. Kademe kademe artırmak daha mantıklıdır.

✓ Taktik: Oyuncularınızın takım olarak belirli taktikler üzerine çalışmasını sağlar. (Örneğin hücum taktikleri, defansif yerleşimler, alan daraltma, ofsayt taktiği gibi.)

✓ Top Kontrolü: Takım antrenmanında top kontrolü üzere çalışmalar yapılır. Bu tarz antrenmanlar genelde oyuncuların uzun ve kısa paslarda ve havadan yapılan ortalarda ayağına veya kafasına gelen toplarda daha yüksek kontrol becerisini artırmasına yardımcı olur.

✓ Savunma: Savunma odaklı olarak yapılan antrenman bütünüdür. Ağırlıklı olarak savunma futbolu oynatılacaksa oyuncular markaj, önsezi, top kapma ve pozisyon alma gibi temel defansif taktikler üzerine yoğunlaşır.

✓ Hücum: Oyuncuların hücum üzerine antrenman yapmasını sağlar. Hücum futbolu oynatılacaksa veya pozisyon bulmakta zorlanılıyorsa bu antrenman faydalı olacaktır. Bitiricilik, pozisyon alma, denge, şut, teknik ve kafa vuruşu gibi temel hücum taktikleri üzerine odaklanılır.

✓ Takım Uyumu: Oyuncuların birbirleriyle olan iletişiminin güçlenmesi açısından uygulanan bir antrenman bütünüdür. Takımınıza yeni transfer olmuş oyuncuların da takımla uyum yakalamasına yardımcı olacaktır.

1) GENEL ANTRENMAN (YOĞUNLUK SEVİYESİ)



Bu bölümden, takımın genel antrenman yöntemini seçtikten sonra yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz. Buradaki püf noktası, yoğunluğu kademe kademe artırmak ve genel olarak dengede tutmaktır. Düşük ve çok düşük yoğunluklar oyuncuları tembelliğe sevkedebileceği gibi birden de yoğunluğu yüksek seviyelere getirmek, hem oyuncuları mutsuz eder hem de çeşitli sakatlıklar yaşayabilirler.

2) PROGRAM YOĞUNLUĞU



Bu kısımdan genel ve maç hazırlığı antrenmanlarının yoğunluğunu ve oyuncuların dinlenme tercihlerini ayarlayabilirsiniz. Ortadaki çubuk sol tarafa çekildiğinde daha fazla maç hazırlığı daha az genel antrenman, sağa çekildiğinde ise daha az maç hazırlığı ve daha fazla genel antrenman tercihlerini ayarlayabilirsiniz.

Dinlenme tercihlerine de kısaca değinecek olursak, standart olarak kullanım şekli resimdeki gibidir. Oyuncular maçın ertesi günü 1 gün boyunca dinlenirler. Maçtan önce oyunculara izin verilmek istenirse de sol taraftaki kutucuk işaretlenmelidir.

Eğer yoğun bir maç trafiği içinde kalırsanız, önemli olmayan bir maç veya zayıf rakibe karşı oynanılacaksa maçtan önce oyunculara izin vermek bir miktar kondisyon kazanılmasına yardımcı olabilir.

3) MAÇ HAZIRLIĞI



Maç hazırlığı, genel antrenman haricinde sadece önünüzdeki maça özel hazırlık yapılması konusunda seçenekler sunar. Örneğin zayıf bir rakibe karşı hücum, güçlü bir rakibe karşı mücadele ediliyorsa savunma yerleşimi üzerine maç hazırlığı yapılmalıdır.

✓ Maç Taktikleri: Bu seçeneği kullanmaktaki amaç, takımınıza yeni bir diziliş hazırladıysanız bu dizilişi benimsemesi ve yatkınlığını artırmaya yönelik olacaktır.

✓ Takım Çalışması: Genel antrenman bölümündeki Takım Uyumu'na benzer bir maç hazırlık taktiğidir. Oyuncuların sahadaki birbirleriyle olan uyum ve iletişimini artırmasına yöneliktir.

✓ Savunma Yerleşimi: Güçlü bir rakibe karşı oynanıldığında bu maç hazırlığı yapılmalıdır. Oyuncular defansif ağırlıklı hazırlanırlar.

✓ Hücum Organizasyonları: Zayıf bir rakibe veya mutlak puan almak zorunda olunan maçlarda bu maç hazırlığı kullanılmalıdır. Takımın hücum üzerine maç hazırlığı yapmasını sağlar.

✓ Savunma Duran Toplar: Eğer duran toplardan yenilen gollerde gözle görülür bir artış yaşanıyorsa bu hazırlık kullanılabilir. Takım, rakibin kullandığı korner ve serbest vuruşlarda markaj, pozisyon alma ve kafa vuruşu gibi temel özellikler üzerine çalışma yapar.

✓ Hücum Duran Toplar: Eğer duran toplardan gol bulmakta zorlanılıyorsa bu maç hazırlığı kullanılmalıdır. Takım korner ve serbest vuruşlarda yüksek isabet oranı yakalama üzerine maç hazırlığı yapar.

Genel Antrenman, Yoğunluk Seviyeleri ve Maç Hazırlığı hakkında incelemelerimizi okuduğunuz için teşekkürler. Bir sonraki rehberde görüşmek üzere. // (Alıntı değildir. Fernando)
 

Stauffenberg

Gümüş Üye
Katılım
Şubat 21, 2013
Mesajlar
6,549
Puanları
38
Yaş
30
Tepkime puanı
11
kaybedilen macin ardindan surunsun serefsiz evlatlari deyip, cok yogun antremani dayamak
 

La'edri

Yılın EN’i
Katılım
Ağustos 26, 2015
Mesajlar
21,210
Puanları
93
Konum
..
Tepkime puanı
11,811
İsveç'in brommapojkarna diye bir takımıyla oynuyorum oyunu ve aldığım zevk paha biçilemez.
Antreman konusunda ise genelde taktik takım uyumu ve kondisyon çalıştırıyorum ben
 
Üst