sohbet odaları

Kanal İstanbul Projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dem

Umrumdışı
Özel Üye
Katılım
7 Nisan 2019
Mesajlar
1,954
Puanları
93
Tepkime puanı
2,021
Kanal İstanbul projesi uzun yıllardır konuşulmakta ve üzerine de pek çok yorum yapılmakta. İstanbul'a "Çılgın Proje" olarak 2011 yılında Haliç Kongre Merkezi'nde dönemin başbakanı Erdoğan tarafından tanıtılan Kanal İstanbul; Avcılar, Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu koridorunu kapsamakta.




Bu proje ile ilgili sizlerin düşüncesi neler ? Uygulamaya geçmeli mi geçmemeli mi ?



Tartışma moderatörü : Blackheart


Not : LÜTFEN görüşlerinizi çekinmeden seviye içersinde TCK kapsamına göre suç teşkil etmeyecek biçimde bizlerle paylaşalım.

Teşekkürler.
 

Şüheda

Bronz Üye
Katılım
14 Eylül 2019
Mesajlar
1,955
Puanları
93
Konum
Ankara
Tepkime puanı
755
Uygulamaya geçmeli! Montrö sözleşmesi gereği hiçbir gemiden alamadığımız geçiş ücretlerini bu sayede alabilmek ülke ekonomisine
fayda sağlayacağı gibi işsizlik sıkıntısını bir nebze azaltmak, boğazlardaki trafiği rahatlatmak, ülkemizin gelişmişlik düzeyini yükseltmek vs. bir çok olumlu yönü olacağını düşünüyorum.
 

Eru

Platin Üye
Katılım
1 Mayıs 2014
Mesajlar
12,754
Puanları
93
Tepkime puanı
812
Gereksiz harcama ve kıymetli arazilerin gereksiz heba edilmesidir. Bahsi geçen ilçelere önce metro götürsünler de kanalı orda kalsın.
 

Nihilist

Bronz Üye
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
2,839
Puanları
93
Konum
İstanbul
Tepkime puanı
1,296
Uygulamaya geçmeli! Montrö sözleşmesi gereği hiçbir gemiden alamadığımız geçiş ücretlerini bu sayede alabilmek ülke ekonomisine
fayda sağlayacağı gibi işsizlik sıkıntısını bir nebze azaltmak, boğazlardaki trafiği rahatlatmak, ülkemizin gelişmişlik düzeyini yükseltmek vs. bir çok olumlu yönü olacağını düşünüyorum.
Ben pek araştırmadığım için bilmiyorum ve yorumunuzdan sonra merak ettim, kanal aktif olursa boğazı trafiğe kapatabiliyor muyuz bu durumda?
 

Eru

Platin Üye
Katılım
1 Mayıs 2014
Mesajlar
12,754
Puanları
93
Tepkime puanı
812
Ben pek araştırmadığım için bilmiyorum ve yorumunuzdan sonra merak ettim, kanal aktif olursa boğazı trafiğe kapatabiliyor muyuz bu durumda?
Ben cevap vereyim, hayır. Kimse de para vermek için geçmez. Geçilmeyen köprülerimiz var. Örnek; osmangazi köprüsü. Her kes etrafından dolanıyor. Deli dumrul hikayeleri gibi bir durum.
 

Şüheda

Bronz Üye
Katılım
14 Eylül 2019
Mesajlar
1,955
Puanları
93
Konum
Ankara
Tepkime puanı
755
Ben pek araştırmadığım için bilmiyorum ve yorumunuzdan sonra merak ettim, kanal aktif olursa boğazı trafiğe kapatabiliyor muyuz bu durumda?

Zannetmiyorum, proje tamamlandıktan sonraki süreçte karar verilecek bir durum sanırım.
 

Nihilist

Bronz Üye
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
2,839
Puanları
93
Konum
İstanbul
Tepkime puanı
1,296
Zannetmiyorum, proje tamamlandıktan sonraki süreçte karar verilecek bir durum sanırım.
Tamam ama bir anlaşma söz konusu iken ''Ben boğazı trafiğe kapatıyorum, geçişlerinizi ücretli olarak kanaldan yapacaksınız'' şeklinde bir karar vermemiz ne kadar kabul edilebilir bu durumda?
Çünkü ilk mesajda bahsettiğin üzere anlaşma var.
 

Scottish

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eylül 2019
Mesajlar
174
Puanları
28
Tepkime puanı
95
trafik olumsuz yönde etkiliyor kanalistanbul şart tabii
 

Nihilist

Bronz Üye
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
2,839
Puanları
93
Konum
İstanbul
Tepkime puanı
1,296
Gereksiz harcama ve kıymetli arazilerin gereksiz heba edilmesidir. Bahsi geçen ilçelere önce metro götürsünler de kanalı orda kalsın.
Tüm bu söylediklerin göreceli kavramlar gibi. Veya oralara önce metronun gitmesi kanala ne gibi fayda sağlayacak? Nihayetinde düşüncenin çıkış noktası gemi trafiğini yönetmekle alakalı.
Bunlar dışında sence neden yapılmamalı, daha önemli nedenler vardır bence.
 

Şüheda

Bronz Üye
Katılım
14 Eylül 2019
Mesajlar
1,955
Puanları
93
Konum
Ankara
Tepkime puanı
755
Tamam ama bir anlaşma söz konusu iken ''Ben boğazı trafiğe kapatıyorum, geçişlerinizi ücretli olarak kanaldan yapacaksınız'' şeklinde bir karar vermemiz ne kadar kabul edilebilir bu durumda?
Çünkü ilk mesajda bahsettiğin üzere anlaşma var.

Montrö'nün şu anda zaten yürürlükte olan tek bir maddesi var ki bu madde de süresiz olarak bütün gemilere açık olacağı ve ücret talep edilmemesi. buna istinaden açık kapı bırakarak cümleme zannetmiyorum diye başlamıştım.
 

Eru

Platin Üye
Katılım
1 Mayıs 2014
Mesajlar
12,754
Puanları
93
Tepkime puanı
812
Tüm bu söylediklerin göreceli kavramlar gibi. Veya oralara önce metronun gitmesi kanala ne gibi fayda sağlayacak? Nihayetinde düşüncenin çıkış noktası gemi trafiğini yönetmekle alakalı.
Bunlar dışında sence neden yapılmamalı, daha önemli nedenler vardır bence.
Kanalistanbul sonuçta yatırım projesi. Bahsi geçen ilçelere metro gitmiyor. Onun yerine bu tür projeleri hayata geçirsinler diye dedim. Ben gemi trafiği değil de rant trafiğini yönetmek için yapılacağını düşünüyorum. Gemilerin geçmeyeceği bir kanal yapmak absürd değil mi? Bundan daha büyük neden ne olabilir?
 

Nihilist

Bronz Üye
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
2,839
Puanları
93
Konum
İstanbul
Tepkime puanı
1,296
Montrö'nün şu anda zaten yürürlükte olan tek bir maddesi var ki bu madde de süresiz olarak bütün gemilere açık olacağı ve ücret talep edilmemesi. buna istinaden açık kapı bırakarak cümleme zannetmiyorum diye başlamıştım.

Montrö sözleşmesi gereği hiçbir gemiden alamadığımız geçiş ücretlerini bu sayede alabilmek ülke ekonomisine
fayda sağlayacağı gibi işsizlik sıkıntısını bir nebze azaltmak,
Şu mesajınızdan ücret alabileceğimizi anladım. Siz kendi adınıza düşünecek olsanız, size ücretsiz olarak sunulan hizmeti mi alırsınız, ücretli olarak sunulan hizmeti mi alırsınız?
 

Nihilist

Bronz Üye
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
2,839
Puanları
93
Konum
İstanbul
Tepkime puanı
1,296
Kanalistanbul sonuçta yatırım projesi. Bahsi geçen ilçelere metro gitmiyor. Onun yerine bu tür projeleri hayata geçirsinler diye dedim. Ben gemi trafiği değil de rant trafiğini yönetmek için yapılacağını düşünüyorum. Gemilerin geçmeyeceği bir kanal yapmak absürd değil mi? Bundan daha büyük neden ne olabilir?
Böyle masraflı, büyük ve tamamlanması seneler alacak bir proje salt rant için mi yapılıyor yani? Peki bu proje olmadan da o araziler tabir-i caizse peşkeş çekilemez mi?
 

Şüheda

Bronz Üye
Katılım
14 Eylül 2019
Mesajlar
1,955
Puanları
93
Konum
Ankara
Tepkime puanı
755
Şu mesajınızdan ücret alabileceğimizi anladım. Siz kendi adınıza düşünecek olsanız, size ücretsiz olarak sunulan hizmeti mi alırsınız, ücretli olarak sunulan hizmeti mi alırsınız?
Kişiler olarak değil de ülkeler bazında düşünecek olursak, talep en iyi nerede sağlanıyorsa ücretin olması sorun olmayabilir. Bunu" uçakla yolculuk mu karayoluyla yolculuk mu" diye somut bir örnekle düşünecek olursak ;pahalı olmasına rağmen daha hızlı olduğu için hava yolunu tercih edebiliyoruz.
 

ibadeath

Bronz Üye
Katılım
21 Nisan 2013
Mesajlar
3,632
Puanları
63
Yaş
30
Tepkime puanı
214
Boğazdan gemiler kafasına göre gelip geçmiyor, kılavuz kaptanlar, rehberler eşliğinde geçiyor bu hizmet için zaten para alınıyor.. Kanal şart daha fazla vakit kaybına gerek yok, yapalım gitsin
 

Xasthur

Altın üye
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
9,301
Puanları
93
Yaş
31
Konum
Prison of mirrors
Tepkime puanı
1,433
Maçları şifresiz vericek bir kanal olucaksa bence olmalı.
Bıkmıştık zaten cnbc-e izlemekten.
 

Eru

Platin Üye
Katılım
1 Mayıs 2014
Mesajlar
12,754
Puanları
93
Tepkime puanı
812
Böyle masraflı, büyük ve tamamlanması seneler alacak bir proje salt rant için mi yapılıyor yani? Peki bu proje olmadan da o araziler tabir-i caizse peşkeş çekilemez mi?
Kanal olmazsa elin arabı, katarlısı gelip oradan toprak almaz! Adamlar yalı yapacaklar zira. Gösteriş de önemli değil mi?
 

Arpes

Bronz Üye
Katılım
17 Mart 2014
Mesajlar
2,192
Puanları
63
Konum
Ankara
Tepkime puanı
135
Zannetmiyorum, proje tamamlandıktan sonraki süreçte karar verilecek bir durum sanırım.
Montrö'nün şu anda zaten yürürlükte olan tek bir maddesi var ki bu madde de süresiz olarak bütün gemilere açık olacağı ve ücret talep edilmemesi. buna istinaden açık kapı bırakarak cümleme zannetmiyorum diye başlamıştım.
Merhabalar, aşağıdaki soruları salt meraktan ve nasıl iletişim kuracağımıza şahsi tarafım adına kanaat getirmek adına soruyorum.

Montrö Sözleşmesi'ni okudunuz mu?
Daha önce herhangi bir uluslararası antlaşma ya da sözleşme hakkında bilgi sahibi misiniz?
Hukuk kurumu veya hukuki dil ile aranız nasıl?
Uluslararası denge mekaniklerinin nasıl işlediğini bildiğinizi varsayabilir miyim sizinle tartışırken?

Cevaplarsanız memnun olurum, şimdiden teşekkürler.

Kişiler olarak değil de ülkeler bazında düşünecek olursak, talep en iyi nerede sağlanıyorsa ücretin olması sorun olmayabilir. Bunu" uçakla yolculuk mu karayoluyla yolculuk mu" diye somut bir örnekle düşünecek olursak ;pahalı olmasına rağmen daha hızlı olduğu için hava yolunu tercih edebiliyoruz.
Kişiler olarak değil de ülkeler bazında düşünecek olursak, kişiler gibi karar veremeyeceğimizi kabullenmemiz gerekir öncelikle. Ülkelerden kastınız devletlerse şayet, devletlerin boğazdan geçen gemilerin ücretiyle ilgilendiğini hiç düşünmüyorum; çünkü söz konusu madde "ticaret gemileri" ile ilgili ve onları bağlar.


-----


Konuya istinaden ön bilgi:
Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü tarafından "Türk Boğazları Gemi Geçiş İstatistikleri" belgesinin "Yıllara Göre Karşılaştırma Tablosu" aşağıdaki linkte mevcut:
https://atlantis.udhb.gov.tr/istati...KLERI/Yillara_Gore_Karsilastirma_Tablosu.xlsx

Sadece basit düzeyde matematik (hangi sayı hangisinden büyüktür düzeyinde) bilen kişiler için bile devletimiz çok güzel bir istatistiksel tablo hazırlamış, incelemenizi tavsiye ederim. Her iki boğazımızda da (panik yok İstanbullular, aynısından Çanakkale'de de var) gemi geçiş sayısı düşüş trendinde. Geçen tüm gemilerin ticaret gemisi olduğu gibi hayalperest bir varsayımda bulunarak geçiş ücretiyle gemi sayısını çarpsanız dahi Kanal İstanbul Projesi'nin resmi ağızlardan açıklanan "tahmini" bütçesinin 275'te birini buluyorsunuz.

Gemileri Kanal'a sürükleyip gemi başına birer milyon dolar almayı düşünmüyorsak ya da 200 yıl bir şey değil ya kendini amorti etmesi için demiyorsak şayet matematik açık arkadaşlar. Ki bu işin sadece mali boyutu. Eskiden maliyetleri düşürmek için çevre katleden, kültür katleden müteahhitlikler ile uğraşırdık. Şimdi matematik dahi cebimiz dahi katlediliyor.
 

Şüheda

Bronz Üye
Katılım
14 Eylül 2019
Mesajlar
1,955
Puanları
93
Konum
Ankara
Tepkime puanı
755
Arpes bey bu kadar uzun uzadıya cümlelerinizi keşke bana soru sorarak veya benim bilgi düzeyimi ölçmek için kullanacağınıza ; bu konudaki fikirlerinizi söylemek için kullansaydınız. Çünkü bu forumda saygı ve seviye konusunda tartışma üslubunun henüz tam olarak oturmadığını düşündüğüm için ikili tartışmalara girmeyi pek düşünmüyorum.Sadece fikirlerimi söylüyorum. Saygıyla karşılayacağını düşünerekten şimdiden teşekkür ederim.
 

Xerath

Gümüş Üye
Katılım
6 Eylül 2013
Mesajlar
7,615
Puanları
93
Tepkime puanı
1,062
Arpes bey bu kadar uzun uzadıya cümlelerinizi keşke bana soru sorarak veya benim bilgi düzeyimi ölçmek için kullanacağınıza ; bu konudaki fikirlerinizi söylemek için kullansaydınız. Çünkü bu forumda saygı ve seviye konusunda tartışma üslubunun henüz tam olarak oturmadığını düşündüğüm için ikili tartışmalara girmeyi pek düşünmüyorum.Sadece fikirlerimi söylüyorum. Saygıyla karşılayacağını düşünerekten şimdiden teşekkür ederim.
Montrö'yü hiç okumadan yapılsın demek cehalettir.
İşin ekonomik boyutu bir yana çiftçi can çekişiyor fabrikalar birer birer kapanıp firmalar konkordato ilan ediyor. Böyle bir durumda kanal istanbul yapılsın demek başka bir cehalet.

Montrö savaş ve barış hali diye ikiye ayrılır ve tüm karadenizin güvenliğini sağlar. Olası bir kanal istanbul projesinde karadenize yığılacak savaş gemilerinin hesabını bile yapmamanız diğer bir cehalet.
 

Şuanda Bu Konuyu Görüntüleyenler (Kayıtlı: 0, Misafir: 11)

Üst